Week 1

31 augustus 2016

Oke, Robin en blogs normaal hou ik hier niet zo van en ik ben ook heel benieuwd of ik dit vol ga houden. Maar ach kan het altijd proberen.

Dag 1 de dag van vertrek, wat was dit een dag met dubbele gevoelens. Heel erg blij dat ik sochtends mijn lieve vriendinnetjes Janneke en Lotte op kon halen van Schiphol na hun lange reis van 7 maanden, maar weten dat ik na 2 uur weer afscheid van ze moet nemen omdat ik dan zelf het vliegtuig in stap. vol met zenuwen en emoties check ik mijn koffer rond 9 uur in.. spannend want is hij niet te zwaar? en helaas zat er maar 2.5 kilo naast dus even wat bijbetalen en hij mocht gelukkig toch mee. eenmaal met veel emoties afscheid genomen van al mijn lieve vriendinnetjes en mijn familie en hup door de douanen en gaan. haha dachten we het slotje van Robin der handbagage deed het niet meer dus op naar beneden de koffer in laten checken want zonder dat koffertje kan ik hier helemaal niks. oké dat koffertje ingecheckt en dan nu echt door de douanen en hop op naar Aruba. en ja hoor ik werd goedgekeurd mocht netjes door de douanen heen en op naar het vliegtuig want we waren toch al een beetje laat. na een uurtje vliegen kregen we al onze eerste warme maaltijd niks mis mee wat kip met boontjes en aardappelpuree maar ja ik was toch ook wel moe dus doe er maar een rood wijntje bij meneer dan kan ik dadelijk lekker slapen hoop ik.. uiteindelijk toch in slaap gevallen en 2 uurtjes van de vlucht gemist. eenmaal wakker ontdekte we de tv die voor ons neus in de andere stoel geboord is. en tja Robin der bril zat natuurlijk in der koffer en de ondertiteling was zo onwijs klein dat ik geen andere mogelijkheid had dan Nederlandse films en series te kijken. ach gedachten op 0 en de tijd vliegt zo voorbij. en ja hoor na 9 uur en 33 minuten vertelde de piloot dat we gingen landen. jeeeeej super enthousiast want we zagen de zee al liggen en wat ziet die er mooi blauw en helder uit hier. eenmaal aangekomen op het vliegveld even een praatje staan maken bij de douanen we begonnen natuurlijk met gebrekkig Engels maar ojaa iedereen hier spreekt Nederlands dat is even wennen. het bedrijf waar wij onze auto's huren stond al klaar om ons op te halen en bracht ons naar de auto's. we hebben een hele mooie rooie Ferrari meegekregen (oke Hyundai is ook goed). maar airco doet het muziek doet het goed en het rijdt dus wat wil je nog meer. eenmaal vertrokken naar het appartement kwamen we er toch wel achter dat het hier een groot doolhof is want een tomtom daar hebben ze nog nooit van gehoord hier. jaa zeiden ze het is een grote hoofdweg met wat zijweggetjes jaja dat dachten wij dus ook tot we tot nu toe elke dag verdwaald zijn geweest. maar goed aangekomen bij het appartement dus staat onze huisbaas ons op te wachten en na alle regeltjes ging ze weg en konden wij onze spullen uitpakken. hehe eindelijk in Aruba zeiden we tegen elkaar maar doordringen deed het niet. duf en gestrest van het vliegen en het gedoe met mijn koffers (uiteindelijk hier wel open gekregen mijn handbagage koffer) dus jongens we hebben geen boodschappen ondertussen al kwart voor 8 en de winkels sluiten om 8 nou hup met zijn alle die auto in en gelukkig zit er aan het eind van de straat een supermarkt nouja dat ze zichzelf deze naam mogen geven is best bijzonder want de vliegen hangen boven het vlees, en de meeste producten waren over de datum maar oke wat water gehaald en wat voor het ontbijt van morgen. thuis allemaal even douche en op naar de stad om een hapje te eten. jaja dat dachten we na 10 keer verkeerd te zijn gereden hadden we dan toch eindelijk de stad ontdekt. even wat eten dachten we wij onwijs veel honger en flink moe natuurlijk want hoe raar is het als je smiddags om half 1 het vliegtuig in stapt en na 9 uur en 33 minuten vliegen is het hier pas half 5 als je aankomt even een jetlag en flink wennen. maar uiteindelijk mochten we bestellen in het restaurant en merkte al dat iedereen hier heel sloom is. ze roepen ook heel de dag one happy Island tranquila tranquila jaja in die tranquila sfeer moeten wij ook nog even zien te komen denk ik. goed even gegeten op na huis en proberen wat slaap in te halen. de volgende ochtend dag2  dus lagen we om 5 uur allemaal klaar wakker in bed ja heel raar in Nederland is het dan al 11 uur. maar goed nog even proberen te dutten en uiteindelijk waren we rond 8 ons bed uit. de dagen die daarop volgde zagen er een beetje hetzelfde uit  en bestond voornamelijk uit, dagjes strand en bakken maar oooooo wat ben ik verliefd geworden op die zee hier. ik hou absoluut niet van zwemmen maar gelukkig is het water hier net zo warm als een lauw bad en aangezien ik graag in bad lig vind ik dit ook geen probleem. savonds ergens hapje gegeten en even een weekje rust pakken aangezien we hier toch zijn voor onze stage en helaas niet voor een 5 maanden durende vakantie. na 6 dagen strand te hebben gezien lekker gegeten te hebben en vooral uitgerust te zijn moesten we dan toch helaas dag 7 beginnen met stage. maar wat heb ik een onwijs leuke stage. werd de eerste dag al ingezet als hostess en mocht dus al telefoontjes aannemen, reserveringen maken gasten verwelkomen en naar hun tafels begeleiden en voor een eerste stage dag hier op dit eiland is dat al behoorlijk veel. leuke collega's die mij een hele hoop gaan leren. vrijdag ga ik beginnen achter de bar dus mijn barvrouw skills weer even uit te kast halen. alle cocktails die ze hier hebben ga ik leren. en dat is dus niet zo als in Nederland een simpele sex on the beach of een mojito maar dit zijn cocktails die ik zelf ga mixen met chocolade en wodka om er zo een hele creatie van te maken kortom hier zijn ze dus veel meer bezig met cocktails als in Nederland.

goed  nu ga ik toch maar eens afsluiten want mijn 2e stage dag zit eraan te komen. en te laat komen hier is heel normaal maar voor mij toch nog niet helemaal.

oja ook hebben we wat huisdieren. eentje heet er Henk dat is onze autistische pauw die sochtends bij de buren op het dak begint met zingen en uiteindelijk bij ons achter op de schuur in slaap valt. we hebben een hele hoop hagedisjes jaja de eerste dagen was dit flink schrikken elke keer. en een heel klein lief katje die ik van mijn huisgenoten helaas niet mag houden. ook mogen we absoluut de poort niet open laten staan anders staan er binnen een uur wel 20 geiten in je tuin... best gezellig vind ik maar de huisbaas is daar niet zo blij mee.

dit was week 1 op naar nog veel meer te gekke weken op Aruba!

One Happy Island en onthoud tranquila he!

ciaoooo xx Robin

1. Janneke m:
    31 augustus 2016
    Klinkt leuk robje❤️ Succes op stage en blijf genieten! Dikke kussss
  2. Nesrin:
    31 augustus 2016
    Leuk Robin, veel succes en vooral veel plezier!
    ga zo door met schrijven xx nesrin
  3. Malou:
    Lekker genieten meis! Het klinkt in ieder geval helemaal top! X ❤️